Nieuwsbrieven

Samenvatting van de nieuwsbrieven in 2023.
Klik op 2023 om de maandelijkse nieuwsbrieven terug te lezen.

Dorpsraad Buitenkaag is opgericht in juli 2023 vanwege ontevredenheid met de vereniging Dorpsraad Kaag-Buitenkaag. Na een enquête werd duidelijk dat 67% van Buitenkaag voor een eigen dorpsraad was. Ondanks mediation met de vereniging Kaag-Buitenkaag, ontstond er geen consensus. Als gevolg hiervan is Dorpsraad Buitenkaag opgericht.

De dorpsraad benadrukt samenwerking en werkt aan beleidsplannen, communicatie, en lokale kwesties zoals ouderenbeleid en parkeerbeleid. In latere nieuwsbrieven wordt vermeld dat de dorpsraad zitting krijgt in de pontraad en gesprekken voert over diverse kwesties zoals bruggenrenovatie, herindeling, energiebesparing, de blauwe zone, en illegale schepen. Er zijn gesprekken gevoerd met het Energieloket, nieuwe gebiedsmanager, wethouder, Rijkswaterstaat, en er zijn plannen voor een bewonersbijeenkomst over windmolens. Het Nieuw Ontwerp Bestemmingsplan Buitenkaag is ter inzage en er zijn plannen voor bewegen voor ouderen.