Nieuws

Op deze pagina kunt u in één oogopslag zien wat er veranderd is aan de website* voor wat betreft projecten en activiteiten.

Om het u gemakkelijk te maken, kunt u via deze pagina direct doorklikken naar de juiste onderwerpen. Zo blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in Buitenkaag.

Dinsdag 13 augustus

Inmiddels is er al veel werk verzet en begint 'de educatieve- en ontmoetingsplek' al vormen aan te nemen. Er staat al een insecten- en vlinderhotel; kronkelende schelpenpaden; egelkasten en informatieborden. Ook is al  beplanting (o.a. vlinderstruiken) aangebracht.

Dat vergt veel water geven in deze zomerse temperaturen!

Er volgt nog: diverse bankjes. In de nabije omgeving: uilenkasten, vleermuiskasten en voederhuisjes. Ook zal er nog een overzicht-bord worden geplaatst, zodra alles gereed is. Alle materialen zijn van gerecycled en duurzaam materiaal gemaakt.

Met dank aan vele enthousiaste Buitenkagers, die ons helpen met het aanbrengen en inrichten van de plek in ons park. Ook vele complimenten al ontvangen! Dank u wel!

Enne.....Kom gerust even kijken!

Vrijdag 26 juli

In de afgelopen dagen hebben we  voorbereidingen in het Gemaalpark getroffen, zodat we maandag 29 juli kunnen gaan beginnen met het inrichten van de educatieve plek in het Gemaalpark. Hier hebben we subsidie voor gekregen van Hoogheemraadschap van Rijnland (HHR) en van Stichting Leefomgeving Schiphol (SLS).

Er zal een insecten -en vlinderhotel worden geplaatst en verder in de komende week zullen we, elke avond, met hulp van diverse enthousiaste Buitenkagers de plek verder gaan inrichten. U bent van harte welkom om ons te assisteren of gewoon even een kijkje te komen nemen. Er zullen t.z.t. ook nog bankjes geplaatst worden met informatiebord(en).

Vrijdag 5 juli

Vandaag is de 'Buitenkaag vlag' onthuld in het Gemaalpark en hier zijn we trots op. Tevens was het de viering van het 1-jarig bestaan van de Stichting dorpsraad Buitenkaag. Hierbij waren natuurlijk alle mensen aanwezig die helpen om Dorpsraad Buitenkaag mogelijk te maken, dus inwoners van Buitenkaag,  afgevaardigden van de gemeente Haarlemmermeer en van de Gemeenteraad Haarlemmermeer. Ook was NH nieuws aanwezig met cameraman en verslaggever. Zij hebben een mooie reportage gemaakt die u vanaf heden kunt bekijken op het TV-kanaal van NH nieuws (kanaal 509) . Mis het niet!

Uiteraard is er weer een nieuwsbrief met een foto van de vlag. Lees hier meer over de laatste nieuwtjes uit onze buurt.

Woensdag 19 juni 2024

Vandaag hebben we de website uitgebreid met lopende projecten en het laatste nieuws:

Belangrijk nieuws!

Wijkagent: Er is een nieuwe wijkagent(e): mevrouw Ingrid Tensen is de nieuwe wijkagent voor Buitenkaag. Zij zal zich ook voor Abbenes, Lisserbroek en Weteringbrug inzetten. Aangezien ze in deeltijd werkt, zal ze niet dagelijks in Buitenkaag kunnen zijn. Mocht er iets zijn, dient u altijd het nummer 0900-8844 te bellen.

Uiteraard kunt u naar haar vragen, anders zal zij het op een later tijdstip behandelen.

Kijk uit voor nep agenten!

• Flyer over oplichting: Oplichting is een toenemend probleem, óók in de gemeente Haarlemmermeer, dus ook in Buitenkaag. Men heeft het vooral voorzien op ouderen. Lees alstublieft deze flyer en laat u niet verrassen!

PolitieFlyer:  nep-agenten actief

Onderzoek Universiteit Wageningen:

Studenten uit Wageningen bezoeken Buitenkaag (12 + 19 juni)

Ondersteuning voor lokale projecten:

Pitch dorpsraad Buitenkaag voor de Gemeenteraad (13 juni 2024)

Veel leesplezier!!

*PS: deze website (HTTP://) is volledig veilig te bekijken. Er vindt alléén uitwisseling van informatie plaats; géén betalingen of uitwisseling van persoonsgegevens.