Benita Verhoef

Hallo, ik ben Benita Verhoef, 66 jaar oud, en voorzitter van de in juli 2023 opgerichte dorpsraad Buitenkaag. 31 jaar woon ik nu in deze zuidelijkste parel van de Haarlemmermeer. 7 jaar geleden ben ik, bewust, eerder gestopt met werken en ben mij daarna gaan richten op het doen van vrijwilligerswerk en meer genieten van wat het leven biedt. Mijn achtergrond is sociaal-juridisch en heb ruim 40 jaar bij diverse gemeenten gewerkt. Nu doe ik vrijwilligerswerk bij Humanitas en help mensen met financiƫle problemen en kook ik voor ouderen in een buurthuis. Vanuit diezelfde sociale betrokkenheid en gedrevenheid ben ik ook zitting gaan nemen in het bestuur van de dorpsraad Buitenkaag. Andere belangrijke pijlers van het leven vind ik eerlijkheid, oprechtheid, betrokkenheid, oog hebben voor elkaar, samenwerking en sociale cohesie. Deze ingrediƫnten moeten het mogelijk maken met elkaar een mooi Buitenkaag te maken.